Maagiline muinasjutuaken

Tänapäeva kiire elutempo ja argimured hoiavad meid reaalsuses kümne küünega kinni. Ent selle toimeka pinna all on meis kõigis peidus salajased unistused – soov põgeneda mõnda vahvasse muinasjuttu, kus on suhkrumäed ja piima-jõed ning miks mitte ka piparkoogist tehtud maailm.

 

Jõuluvaateakende põhieesmärk ongi anda vaatajale see puhkehetk, kus ta saab unistada, kõik tavapärase sinnapaika jätta ning nautida imetabast silmailu, mida pakub muinasjutumaailm.

Peaaegu sama paeluv on heita pilk köögipoolele, kus kõik alguse saab ja valmis meisterdatakse. See tekkelugu annab vaatajale võimaluse olla justkui osa tulemusest. Stockmanni jõuluvaateakna idee lähtepunktiks on enamasti Soome emafirma visuaalmarketingi kontseptsioon, mis seejärel vormitakse meie keskkonda sobivaks. Vahel saame Soomest idee ja kasutame seda täismahus, vahel loome kontseptsiooni ja vahendeid arvesse võttes sarnase lahenduse. Kõige paremad ideed tulevad alati kampaania sisule mõeldes. Tuleb leida see miski, mis oleks kirss tordil ja harmoonias põhisõnumiga. Visuaalmarketingi eesmärk on viia sisu vaatajani läbi visuaali ja läbi dekoratiivse lahenduse, pakkudes positiivset emotsiooni.

 

Piparkoogiakna mõtte käis eelmisel aastal välja Soome kampaania planeerija Eile Ristimäki. Idee oli luua n-ö piparkoogist kingivabrik, kus päkapikkude käe all valmivad suussulavad maiustused ja ihaldatuimad mänguasjad. Meie vaateaken sai endale piparkoogilise kuue esmakordselt eelmisel aastal: kasutasime selleks liikuvaid vahendeid nagu tootmisahi, kus kingid ja maiustused küpsevad ning isegi elav tuli kaminas. Ekraanil jooksev kaminavideo lisas kodusoojust ning lõi looduslähedase terviku. Elementide valmistamisel kasutasime oma pikaajaliste koostööpartnerite abi. Et tervik oleks võimalikult tõetruu, said piparkoogist elemendid ja mööbel endale valge glasuurivaaba ning kõikjale raputatud kunstlumi jättis mulje maiustustele puistatud tuhksuhkrust.

Otsustamisvabadusest sündinud loomingulisele ideele järgneb juba keerukam teostamise etapp, kus otsustavat rolli mängib ajafaktor. Tuleb leida just need õiged koostööpartnerid, kes mõistaksid väljakäidud ideid samal viisil ning oleksid võimelised need järeleandmisi tegemata ellu viima. Õnneks oleme leidnud Eestis vinged agentuurid, kes on aktiivsed tehnilisi lahendusi otsima ja neid teostama. Meil on suur au nendega koos töötada.

 

Materjalid ära tellitud, tekib kättesaamise ootuses tohutu tegutsemistuhin – nii-nii väga tahaks juba asuda väljapanekut üles seadma. Vaateakna valmimisel on suur roll meie tublidel ja andekatel dekoraatoritel, tänu kellele saavad väljapanekud just selle õige, detailideni paigas ülesehituse.

 

Sel aastal ootab meid ees rännak läbi võlumetsa, kus puude otsas piparkoogimajakestes elavad ja toimetavad erinevad loomakesed. Vaatame sisse ühe majakese tubadesse ja jälgime sealsete elanike tegutsemist. Imetleme tuntud ja hinnatud magusatootjate imepärast jõulukollektsiooni koos kiikhobuste, kellukeste, karussellide ja kuusepuudega. Kindlasti ei puudu liikuvad elemendid, mis toovad tervikus välja olulised fookuspunktid.

Meie jõuluaknad valmivad novembri alguses ning pakuvad rõõmu väikestele ja suurtele kuni uue aasta alguseni.

 

Kas teadsid?

ESIMENE MUINASJUTT

Muinasjutuaknaid on tehtud Stockmannis algusest peale.

Üks esimesi muinasjutumaailmu jõudis vaatajate ette kolmel Liivalaia tänava poolsel aknal: esimesel mänguasjade ladu, teisel jõuluvana kontor ja kolmandal lennukiangaar, kus kõigis päkapikud usinasti

 

kingitustega tegelesid.

 

Tekst: Kerttu Mandel, visuaalturunduse ja fotokoordinaatorite tiimijuht